top of page

Σε γιορτινή αναμονή

Ουρά και στο ταχυδρομείο. Γιορτινές μέρες, άλλοτε χαρμόσυνες. Τώρα λέμε it's covid outside και ακούμε τις λίστες που μας προτείνει η Μαριάννα και ο Upfm, αν και όλο έξω προσπαθούμε να είμαστε.

Όταν μπαίνεις στη ρουτίνα μιας δουλειάς, πρέπει να μάθεις τα βασικά διαδικαστικά. Πας να βγάλεις χαρτάκι αναμονής (νομίζατε θα γλιτώσετε την ουρά;) και έρχεσαι αντιμέτωπος με το πρώτο δίλημμα: α ή β; Ένας ασπρομάλλης κυριούλης με κατατοπίζει. Όχι τόσο ευγενικός, δεν είναι εύκολη και η καθημερινότητα του.

Οοουφ, μόλις άκουσα κάποιον που κρατάει διάφανα φωσφορούχα μπαλόνια να λέει πως περιμένει δύο ώρες. Έντεκα νούμερα ακόμη. Περιμένω έξω, δίπλα από το κόκκινο κουτί.

Όταν ήμουν μικρή, έγραφα κάθε Χριστούγεννα γράμμα στον Αη Βασίλη. Ζητούσα να μου φέρει τον μπαμπά μου που έκανε γιορτές στην ξενιτιά. Την τελευταία μέρα μετά το σχολείο, με θυμάμαι να κάνω μύτες για να ρίξω το γράμμα μέσα στο κόκκινο κουτί του Αη Βασίλη. Δεν μπήκα ποτέ στον κόπο να δω τι έγραφε το κουτί. Η μαμά μου έλεγε πως θα φτάσει στο χοντρό Κοκκινοσκούφη και αυτό μου ήταν υπέρ αρκετό!

Τότε ζητούσα τον μπαμπά μου, φέτος ζητούσα μια εκδρομή κάπου εκτός Αθηνών, μπροστά σε ένα τζάκι να μασουλάω λιχουδιές και μελομακάρονα και να faire le vide, που λένε και οι «φίλοι μου» οι Γάλλοι. Να νιώσουμε το κενό, να φτάσουμε συνειδητά στην ασυνειδησία.

Η ελεύθερη κίνηση έγινε απειλή της ζωής μας. Αν ο Άγιος Βασίλης τελεί υπό αυστηρούς περιορισμούς απαγόρευσης κυκλοφορίας, αν το κουτί παραμένει άδειο, αν τα καρότσια του σούπερ μάρκετ γέμισαν και οι καρδιές μας παραμένουν άδειες, τότε για αυτά τα Χριστούγεννα, οι προσδοκίες μου περιορίζονται στην πολύτιμη ευχή της υγείας.

Plot twist; Το κόκκινο κουτί είναι απλά η αλληλογραφία για το εξωτερικό. Ενήλικη ζωή ή απλή διάψευση μιας ιδανικής πραγματικότητας;

Το κόκκινο όπου και να το δω είναι προκαθορισμένο να ενθουσιάζει το σημείο εκείνο στο κεφάλι μου που δημιουργει ένα χαμόγελο στα χείλη μου. Σήμερα πέρασα από τρία ταχυδρομικά, είδα δύο κόκκινα κουτιά, κοντοστάθηκα δίπλα στο ένα και η ευχή μου έγινε χαμόγελο και διαχύθηκε στην ακτίνα μου, λίγο πιο πέρα από την πλατεία Συντάγματος.

Τέτοιες ευχές... απλά χαμόγελα στα μάτια σε αυτές τις γιορτές!


bottom of page